Ce beneficii are fructul papaya asupra sanatatii

AvatarAndreinoiembrie 29, 20203min00
Ce beneficii are fructul papaya asupra sanatatii

Carotenoizi

Carotenoizii sunt un grup de substante vegetale responsabile de culorile galben, portocaliu si rosu din fructe si legume. Carotenoizii functioneaza ca antioxidanti, iar unii se transforma in vitamina A.

Papaya contine un carotenoid numit beta-criptoxantina care serveste ambelor roluri. O papaya mica contine 50% din aportul zilnic recomandat de vitamina A. Pe langa protejarea celulelor ca antioxidant, beta-criptoxantina inhiba cresterea celulelor canceroase pulmonare.

Vitamina C

Papaya este ambalat cu vitamina C, cu un fruct mic care furnizeaza 96 de miligrame, sau 106% din aportul zilnic recomandat. Ca antioxidant, vitamina C sustine sistemul imunitar, neutralizeaza moleculele care afecteaza celulele si va pot reduce riscul de a dezvolta boli cardiovasculare si cancer.

Vitamina C este asociata cu mai putine sangerari din ulcerul peptic. De asemenea, aveti nevoie de vitamina C pentru producerea de colagen, care este un tip de tesut conjunctiv care intareste pielea si ajuta la vindecarea ranilor.

Folatul

Folatul este o vitamina B care va poate reduce riscul de boli cardiovasculare prin eliminarea homocisteinei din sange. Este, de asemenea, vital pentru crearea si cresterea de celule noi, deoarece ajuta la sintetizarea materialului genetic si la metabolizarea aminoacizilor.

Atunci cand este luat inainte de a ramane gravida si in timpul sarcinii timpurii, folatul previne defectele congenitale ale creierului si ale coloanei vertebrale. Adultii ar trebui sa aiba 400 micrograme pe zi, in timp ce femeile insarcinate ar trebui sa aiba 600 micrograme. O papaya mica contine 58 micrograme de folat.

Fibre

Fibrele insolubile va mentin tractul digestiv mutand deseurile din corp si hranind bacteriile sanatoase din intestinul gros. Fibrele solubile scad nivelul colesterolului si mentin echilibrul zaharului din sange, incetinind absorbtia acestuia din tractul digestiv. O papaya mica are 3 grame de fibre, ceea ce reprezinta 8% din aportul zilnic recomandat pentru barbati si 12% pentru femei.

Vitamine si minerale

Papaya furnizeaza aproximativ 3% din aportul zilnic recomandat din toate vitaminele si mineralele esentiale, cu exceptia vitaminelor D si B-12. Veti castiga si mai multi nutrienti. O papaya mica are 6% din aportul zilnic de potasiu si 8% din magneziu si vitamina B-6.

Potasiul este esential pentru contractia musculara si comunicarea nervilor. Magneziul trebuie sa fie prezent pentru sute de reactii chimice; formeaza matricea care sustine mineralele osoase, ajuta la reglarea tensiunii arteriale si permite relaxarea muschilor inimii. Vitamina B-6 este necesara pentru crearea de neurotransmitatori care regleaza somnul, apetitul si starea de spirit.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *