Mango si beneficiile pentru sanatate

AvatarAndreinoiembrie 29, 20204min00
Mango si beneficiile pentru sanatate

Mango si beneficiile pentru sanatate, calorii, vitamine

O singura portie de 1 cana de mango crud feliat ofera cantitati semnificative dintr-o varietate de nutrienti, inclusiv carbohidrati, vitamine si minerale.

Mango-urile sunt sarace in calorii, cu continut scazut de grasimi si contin o concentratie mare de compusi fitochimici. Fitochimicalele din mango pot ajuta la scaderea riscului aparitiei mai multor probleme medicale grave.

Carbohidrati

O portie de 1 cana si 165 de grame de mango contine 25 de grame de carbohidrati. Aceasta suma furnizeaza 8% din cantitatea zilnica recomandata de carbohidrati de catre Departamentul Agriculturii din SUA pentru un adult sanatos care adera la o dieta de 2.000 de calorii. Carbohidratii Mango sunt furnizati de 22 de grame de zaharuri simple si 3 grame de fibre dietetice.

Fibrele din fiecare portie de mango sunt echivalente cu 12% din DZR pentru fibre, ceea ce face din mango o alegere buna pentru o dieta bogata in fibre. Consumul regulat de alimente bogate in fibre, cum ar fi mango, poate reduce riscul de boli de inima, cancer, hipertensiune, diabet, obezitate, colesterol ridicat din sange si accident vascular cerebral.

Vitamine

Mango-urile sunt dense cu o serie de vitamine, inclusiv vitamina C, vitamina A si vitaminele B, cum ar fi vitamina B-2, acid folic si vitamina B-6. O ceasca de mango crud are 60 de miligrame de vitamina C, care indeplineste 80 la suta din vitamina C RDA pentru femei si aproximativ 66 la suta din aportul zilnic recomandat de barbat de vitamina C.

O portie de mango ofera 1.785 micrograme de vitamina A sau 35% din ADR-ul vitaminei respective. Potrivit lui Margen, concentratia de vitamina A intr-o mango este cu 50 la suta mai mare decat cantitatea continuta intr-o portie echivalenta de caise si cu peste 20 la suta mai mare decat o portie similara de melon. Mango are, de asemenea, 71 de micrograme de folat, 0,196 miligrame de vitamina B-6 si 6,9 micrograme de vitamina K pe portie.

Minerale

O portie de mango contine 0,26 miligrame de fier si 18 miligrame de calciu. Aceste cantitati furnizeaza 2% din cantitatea zilnica recomandata pentru ambele minerale esentiale. In comparatie cu alte fructe, concentratia de fier de mango, pe portie, este depasita doar de struguri, caise, banane si guava.

Doar mandarinele si portocalele contin mai mult calciu decat mango pe portie de fructe. Fiecare ceasca de mango ofera, de asemenea, 277 miligrame de potasiu, 0,15 miligrame de zinc, 16 miligrame de magneziu si 23 de miligrame de fosfor.

Fitochimicale

Mango contine cantitati mari de fitochimicale, inclusiv gallotanine, mangiferina si flavanol glicozide. Fitochimicalele sunt compusi pe baza de plante care au proprietati antioxidante puternice.

Un aport ridicat de alimente bogate in fitochimie, cum ar fi mango, poate ajuta la prevenirea cancerului si a bolilor de inima si poate incetini degradarea celulelor si a tesuturilor cauzate de imbatranire.

In plus, oamenii de stiinta au raportat ca soarecii hraniti cu mango liofilizat si praf au avut un nivel mai scazut de grasime corporala si zahar din sange decat soarecii ale caror diete nu includeau mango.

Oamenii de stiinta au emis ipoteza ca fitochimicalele continute in mango pot fi responsabile pentru aceste rezultate si au recomandat efectuarea unor studii suplimentare pe subiecti umani.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *