Beneficiile pepenelui verde - Comunicate de presa si articole

Beneficiile pepenelui verde

Pepenele verde contine o mare varietate de substante nutritive, dar este bogat in special in vitamina C, vitamina A, fibre dietetice si compusi antioxidanti. Dietele care includ un aport ridicat de acesti nutrienti pot ajuta la scaderea riscului aparitiei mai multor afectiuni medicale grave.

Disponibil in sute de soiuri, pepenele rosu apartine aceleiasi familii de tartacuta care include dovleci, castraveti si dovlecei. Continutul bogat in nutrienti, cu continut scazut de grasimi si cu continut scazut de calorii din pepene verde il face un bun adaos la o dieta sanatoasa.

Vitamina C

Fiecare portie de 1 cana de pepene verde cub contine 12,3 miligrame de vitamina C. Aceasta cantitate indeplineste 16,4 la suta din doza zilnica recomandata de Departamentul Agriculturii din SUA de vitamina C pentru o femeie adulta si 13,6 la suta din ADR de vitamina C pentru barbati. Vitamina C este vitala pentru sanatatea oaselor, pielii, vaselor de sange si a sistemului imunitar.

Aportul adecvat de vitamina C este legat de un risc scazut de hipertensiune, boli de inima, osteoartrita si cancer. Expunerea la caldura, lumina si aer poate degrada continutul de vitamina C al pepenelui. Maximizati aportul de vitamina C utilizand pepene verde in termen de trei pana la patru zile de la cumparare si pregatindu-l doar inainte de a manca.

Vitamina A

O singura cana de pepene verde furnizeaza aproximativ 16% din ADR-ul vitaminei A. Vitamina A este necesara pentru reproducerea celulara si pentru sanatatea ochilor, a pielii, a oaselor si a sistemului imunitar. Consumul de alimente bogate in vitamina A, cum ar fi pepenele, va poate reduce riscul de cancer si tulburari de vedere, cum ar fi cataracta sau degenerescenta maculara legata de varsta.

Vitamina A este o vitamina liposolubila care se absoarbe mai usor atunci cand este insotita de o sursa de grasimi dietetice. Incercati sa aruncati cuburi de pepene verde proaspat intr-o salata verde mixta, impreuna cu avocado feliat si un dressing pe baza de ulei de masline.

Fibre dietetice

Pepenele verde contine aproximativ 2% din aportul zilnic recomandat de fibre dietetice in fiecare portie de 1 cana. Atat fibrele solubile, cat si cele insolubile sunt furnizate de pepene verde si, potrivit Mayo Clinic.com, consumul regulat al ambelor tipuri poate ajuta la prevenirea problemelor digestive, a colesterolului ridicat din sange si a diabetului. Un articol rezumat din 2009 publicat in ,,Nutrition Reviews” adauga ca dietele care contin o multime de alimente bogate in fibre va pot reduce, de asemenea, riscul de accident vascular cerebral, boli de inima, obezitate, ulcere, hemoroizi si boala de reflux gastroesofagian.

Antioxidanti

In 2003, un studiu de cercetare a raportat ca pepenele rosu cu carne rosu inchis a furnizat o cantitate cat mai mare de licopen compus ca rosiile. Licopenul este un carotenoid care actioneaza ca un puternic antioxidant prin inhibarea capacitatii radicalilor liberi de a provoca daune ADN-ului si tesutului celular.

Consumul de alimente bogate in licopen poate ajuta la prevenirea bolilor de inima, a cancerului si a problemelor oculare. Pepenele rosu este, de asemenea, bogat in citrulina, un antioxidant care poate relaxa vasele de sange si poate trata potential tulburarile cardiovasculare, inclusiv disfunctia erectila.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *